fbpx

Test śpiworów Troms marki Fjord Nansen

Śpiwory pod namiot – nasze potrzeby

Zapraszamy Was do przeczytania krótkiego testu śpiworów, które mieliśmy okazję testować na pustyniach Namibii. Jeśli jesteście zainteresowani przeczytaniem reportażu z tego cudownego kraju, wejdźcie tutaj: https://byledowakacji.com/namibia-cz1/

Jaki śpiwór pod namiot?

Namibia to kraj przywodzący na myśl Afrykę i pustynie, a więc dość ciepłe skojarzenia. Namibia jednak to kraj wymagający, ponieważ w porze suchej, o ile w dzień temperatury oscylują wokół przyjemnych 20-30°C, o tyle w nocy spadają do okolic 4-10°C. Z takimi właśnie temperaturami przyszło nam się zmierzyć podczas naszej wyprawy, w trakcie której przez ponad dwa tygodnie podróżowaliśmy po kraju śpiąc na pod namiotami, na dachu samochodu. Poszukiwaliśmy więc śpiworów, które są cieplejsze niż typowe śpiwory turystyczne sprzedawane na polskie letnie warunki, ale jednocześnie nie mieliśmy wymagań stawianych śpiworom profesjonalnym (i dużo droższym) przeznaczonym w wysokie góry i porę polskiej zimy. Musieliśmy wybrać dobrze, bo podróżowała z nami nasza 5-letnia Maja i 8-letni Adam, a zdrowie całej rodziny podczas takiej wyprawy jest najważniejsze.

Śpiwory Troms- nasza opinia

Po długich poszukiwaniach wybraliśmy śpiwory Troms marki Fjord Nansen. Wybór okazał się najlepszym z możliwych. Śpiwory dały radę w każdej temperaturze, co ważne – ciepło w nich było zarówno dorosłym jak i dzieciom. Nawet w miejscach, gdzie temperatura spadała do 4 stopni, ani razu nie narzekaliśmy na zimną noc. Stosowaliśmy bieliznę termiczną i polary, co w połączeniu ze śpiworami pozwalało przespać w cieple nawet najzimniejszy okres.

Śpiwory pod namiot Troms – zalety

1. Śpiwór gwarantuje komfort cieplny w opisywanym przedziale temperatur
2. Możliwość spięcia śpiworów, co przy podróży z dziećmi jest nie do przecenienia.
3. Ściągacze przy pokrowcu pozwalają na zmniejszenie objętości śpiwora o ok 50%.
4. Fluorescencyjna końcówka zamka pomaga znaleźć go w ciemnym namiocie.
5. Kołnierz i kaptur są bardzo szczelne – to opcja dobra dla największych zmarzluchów, szczególnie kobiet 😉

Śpiwory pod namiot Troms – Wady

1. Waga ponad 1,5kg jest już odczuwalna w bagażu.
2. Sporadycznie zamek zacinał się materiałem wierzchnim.

Śpiwory Troms dały radę i spełniły nasze oczekiwania, z całą pewnością możemy je polecić na temperatury pośrednie – a więc w okolicach 4-10°C.

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wpisami i relacjami z podróży? Nic prostszego, polub nas na https://www.facebook.com/byledowakacjiblog/ i na https://www.instagram.com/byle_do_wakacji/, Zapraszamy!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.